BLI MEDLEM

Som medlem i Smålandsstenar Brukshundklubb får du ta del av alla de fördelar som det innebär att vara medlem:

• Tidningen Brukshunden
  • Tillgång att träna på klubbens anläggning & gå kurser i klubbens regi
  • Erbjudanden att delta på temakvällar och föreläsningar
  • Inbjudan till klubbfest och klubbmöten
  • Rätt att tävla
  • Du blir förmånskund hos ZOO Center på Smålandia i Gislaved med 5 % rabatt på hund– och kattmat samt kattsand. 10 % på övrigt sortiment! Handlar du där gynnar du klubben genom att klubben får återbäring.

Och inte minst: många nya vänner!

Medlemskap

Har du frågor kring ditt medlemsskap eller andra funderingar? Tveka inte på att höra av dig till oss: så ska vi hjälpa dig!
info@smalandsstenarbk.se

Hundungdom

Bli medlem hos Sveriges Hundungdom och välj Smålandsstenar BK din specialklubb. Du får då två medlemskap i ett!
Du registrerar ditt medlemskap här
Se bild nedan för hur du ska fylla i (men du väljer ditt år som du är född)

Intruktionsbild

Avgifter 2022

Helbetalande: 550 kr

Familjebetalande: 200 kr

Delbetalande (om du betalar helmedlemskap i en annan SBKklubb): 150 kr

Gå kurs

Medlemsskap är ett krav för att gå kurs hos oss, detta för att du som deltagare och instruktörerna är försäkrade under alla organiserade aktiviteter som anordnas. Medlemskapet skall vara inbetalt innan kursstart för att försäkringar ska gälla under hela kurstiden.

Smålandsstenar brukshundklubb

FÖRVÄNTAN PÅ
SINA MEDLEMMAR

Här på Smålandsstenar brukshundsklubb:

• Är alla hundar - oavsett ras - välkomna med sina ägare.
  • Står vi bakom hundträning med positiva inlärningsmetoder, enligt SBKS dressyrpolicy.
  • Är vi en aktiv klubb där alla kan hitta något roligt att sysselsätta sig och sin hund med.
  • Vill vi utbilda och skapa kunniga och engagerade hundägare.
  • Hjälps vi åt att underhålla våra träningsplaner, klubbstuga, förråd och hinderbod genom gemensamma träffar och fixarkvällar.

Våra träningsplaner:

• Planerna är till för alla medlemmar i Smålandsstenar brukshundklubb.
  • Kurser och tävlingar har företräde framför privat träning och träningsgrupper.
  • Det är inte tillåtet att rasta sin/a hund/ar på våra planer! Bajsar hunden, se till att plocka upp och släng påsen i en soptunna.
  • Visa hänsyn till varandra och varandras träning.
  • Agilityplanen är inte en rasthage, för varken människor eller hundar. Området är till för träning av hund.
  • Material som används vid hundträning får inte ligga ute på gräsmattorna då gräsklipparen kan gå sönder när den kör på sakerna, en onödig och dyr kostnad som vi lätt kan undvika!

Vår klubbstuga:

• Torka av dina leriga skor innan du går in.
  • Är det blött ute torka även av hunden innan du går in.
  • Fika gärna, men glöm inte att betala (swish finns).
  • Plocka undan och städa efter dig - lämna det i det skick du vill finna det i!
  • Har du använt köket - diska och torka av köksbänkarna.

Annat att tänka på:

• Plocka alltid upp efter din hund, vid all form av rastning, på och runt klubbens område. Tänk på att vi delar omgivningarna med många andra
  • Visa hänsyn och respekt gentemot andra - släpp inte fram din hund till en annan hund eller människa.

Alla hjälps åt!

Smålandsstenar Brukshundklubbs verksamhet är baserad på ideellt arbete. Allt från kurser och tävlingar till gräsklippning, aktiviteter, fastighetsunderhåll och servering utförs av oss medlemmar.

Vill du ingå i vårt härliga team och hjälpa till?
    Vi söker ständigt personer som kan tänka sig att hjälpa till på olika sätt! Kontakta någon i styrelsen eller aktuell kommitté för mer information.

En kan inte göra allt, men alla kan göra något!